torsdag 9 oktober 2008

Jag har blivit påmind om hur skört livet är

Jäklar vad mycket det hinner hända på en vecka, inte undra på att man inte hänger med...

Förra veckan dog Lars pappa...:'-( Han var en enstöring och alkoholist så jag hade inte så värst bra kontakt med honom. Men han var ändå en underbar farfar till våra barn. Så det är synd att dom inte fick lära känna honom mer... Lovisa kommer säkert ha svaga minnen av honom men Loa kommer nog inte minnas honom...

Här hemma går livet vidare. Plötsligt blir man kastad ut i verkligheten och måste ta beslut som vilken kista och vilka blommor och vilka som ska komma på begravningen och hur gör vi med stugan som han bodde i...?
Jag har blivit påmind om hur skört livet är. Jag måste ta till vara på tiden jag har med barnen och tiden jag får med Lars. Jag ska inte stressa igenom livet utan ta allt för vad det är. So what om vi kommer försent till dagis nån dag! Och Sibylla jobbet som är stressigare än stressigast... So what! Jag kommer ändå inte jobba där resten av livet!
Jag och Lars har kommit varann närmare sen den dan förra veckan. Det känns skönt för nu pratar vi med varann, verkligen pratar. Och det har vi inte gjort på länge.

Har varit ledig nu i veckan. Jobbar fredag, lördag, söndag. Sen får vi se hur mycket jobb det blir nästa vecka när Lars börjar jobba igen. (Han jobbar ju 6-skift så ibland är han ledig nästan 3 veckor.)

Var på stan en snabbis med Lovisa idag. Först köpte vi en ny vintermössa på Polarn och Pyret, sen gick vi på H&M och där fick Lovisa välja en höstmössa alldeles själv. Den hon valde är jättefin och passar verkligen hennes personlighet.:-) Hon ville inte ha nån söt Hello Kitty-mössa utan det blev en lite tuffare men ändå söt retro-mössa a la 70-tal med broderade blommor på. Men dom är ju väldigt inne nu såg jag.:-) Hon är allt bra cool min tjej!;-)

Dags att mysa ner sig i soffan med sambon och glo på tv innan ögonlocken faller igen.
Ha en skön kväll!
Kraaam!

2 kommentarer:

  1. åååh, Jessica! Jag är så ledsen för er skull. Tänker på er. Det är så svårt, det du skriver om, att välja kista, välja blommor, sånger, osv. Jag har tvingats göra det först när min pappa dog och nu när Peter dog. Det är tufft. Jag tänker jättemycket på er. Så skönt att höra att ni kan prata med varandra så bra, du och Lars. Du vet var jag finns om du behöver någon att prata med. Min mailadress kan du få också. Den är: carina6969@gmail.com

    Jag mår inte heller så bra just nu. Har varit sjuk ett tag och nu fått veta vad det är. Vill inte skriva om det här, inte så öppet.

    Tack för dina fina ord i min blogg. Du är också en underbar människa, glöm aldrig det.

    Många kramar från Carina

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jag hittade din blogg via Carina - men vi har faktiskt en gemensam bekant till - nämligen Zara! Jag antar att du är en av tjejerna i SAREK. Zara och Emil har jag känt i flera år tack vare deras musikaler i K-stad, där mina barn varit med. Jag beklagar din mans sorg. Allt det du skriver om att ta vara på livet är så rätt! Det tog mig 40 år att fatta det, så du är klokare än jag. Önskar dig lycka till med sångkarriären, för det är som du skriver ingen framtid i att stå på Sibylla! KRAMAR och välkommen till min blogg.

    SvaraRadera