tisdag 5 augusti 2008

Trött.......

Var inte på nåt vidare humör när jag vaknade imorse... Varenda natt är det samma sak. Går och lägger mig vid 00:00. Runt 01:30, 02:00 vaknar Lovisa och gnäller. Gnället eskalerar till gråt som snart blir skrik om jag inte går in. När jag kommer in till henne har hon vänt på sig så hon ligger med huvudet i fotändan (och kan av någon anledning inte vända på sig själv...), ligger ovanpå täcket och utan tutte. Varenda natt är det samma visa!
Visst tröstar jag henne om hon har drömt en mardröm. Men man kan omöjligt drömma mardrömmar och vakna vid samma tid, natt efter natt!
Så inatt när jag hörde hennes gnäll försökte jag slå dövörat till och somna om i hopp om att hon skulle tystna efter en stund. Men så blev det inte... Gnället eskalerade och blev till grin. Högre och högre. Och då brann det för mig! Blev så arg så jag flög upp ur sängen och in i hennes rum. Var så trött att jag knappt såg vart jag satte fötterna. Ställde mig i dörröppningen och sa:
"Stoppa tutten i munnen, vänd på dig och dra på dig täcket! Hur svårt kan det va?!"
Inte ett dugg pedagogiskt jag vet... Men ibland orkar man inte... Och helst inte klockan halv två på natten (natt efter natt...).
När jag åter låg i min egen säng var jag så uppspeedad att jag hade svårt att somna om. Inte förrän en halvtimme senare somnade jag.

Vid klockan 04:00, 05:00 brukar Loa vakna och vill ha välling. Och ungefär vid samma tid brukar Lovisa komma in och lägga sig i våran säng. Och detta händer varenda natt! När Lars ska stiga upp tidigt sover han i lillrummet (rummet intill vårat sovrum som senare ska bli Loas rum men som just nu används som gästrum). Om han har jobbat natten sover han i lillrummet. Vem tar hand om barnen alla nätter när han jobbar eller sover? Jo, jag (såklat vem annars?!)! Men även om han sover i sängen bredvid mig vaknar han inte alla gånger när barnen vaknar. Gissa vem det är som hinner stiga upp först? Jo, jag!
Är det då konstigt om man blir knäpp och så less ibland att man bara skriker och gormar?! Näää!!!

Har inte sovit en hel natt utan att behöva stiga upp pga nånting sen jag-kommer-inte-ens-ihåg-när. Och det spelar ingen roll när jag går och lägger mig! Jag får ändå inte sova och jag vaknar i stort sett aldrig utvilad!
Skulle behöva en låååång semster ifrån mina barn känns det som. Eller bara en kort. Bara så jag får sakna dom istället för att längta bort ifrån dom...

Förlåt.... Är bara trött och less och behövde skriva av mig lite...
När Lars är ledig så brukar jag få sovmorgon. Men det räcker inte. Ibland vill jag stanna i sängen en hel dag! Men det går inte.....

Dags att få i sig lite näring så man orkar med resten av dagen.
Barnen ska klippa sig i eftermiddag och sen ikväll är vi bjudna på tårta hos min mamma.
Visst låter det roligt men själv vill jag bara sova.......

...........ZzzzzZZzzzzzZZZzzZZZzzzzzzzz...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar