söndag 24 augusti 2008

Surströmming!!!


Snart blir det surströmming för hela slanten! Som jag har längtat!

Förstår att det är många som inte förstår hur i h-vete man kan äta surströmming. Ska jag vara ärlig så tyckte jag inte om det själv när jag var mindre. Tyckte inte om blodpudding då heller. Kan ha varit för att mamma tyckte det var enkelt att laga och att det var därför vi fick äta det så ofta... Men nu vill jag äta det till lunch nästan var eviga dag. Undrar om det beror på att det verkligen är gott eller om det bara är för att det är superbilligt och går fort att tillaga...?


Hur som helst så älskar jag surströmming nu för tiden. Tror inte jag skulle vilja äta det varje dag, men en gång om året är lagom. Då hinner man längta efter smaken, men inte lukten...


Ha en bra eftermiddag och kväll!

/Jessie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar