fredag 8 februari 2008

Jeans och tandborstning

Lars e så bra! Just nu sitter han på toaletten med en skrikande Lovisa som INTE vill borsta tänderna. Han är tjurig och tålmodig medan jag antingen tappar tålamodet och flippar ur eller låtsas glömma bort att borsta tänderna på henne bara för att slippa bråket. Ibland får jag borsta tänderna på henne, men de e bara nån enstaka gång i månaden. Oftast står hon där med tandborsten i munnen och suger i sig tandkrämen för att sedan spotta ut den i handfatet. De e svårt de där med tänderna eftersom de e så viktigt nu när hon äter så mycket med socker och annat som inte e bra för tänderna. Hon ska till tandläkarn den 13. Och min stora skräck e att hon ska ha hål i nån tand. Har hon de måste dom söva henne för att laga den!:-D

Nu till en helt annan sak... Mina jeans... Köpte ju två nya från H&M:s rea på nätet. Dom ena var alldeles för stora och dom andra vet jag inte... Dom e låga så magfettet syns ju iaf. Och dom va jättelånga i benen så jag va tvungen att sy upp dom. Dessutom måste jag ha bälte i dom vilket jag hatar. Är mittemellan stl 38 och 36... Inga jeans eller byxor över huvudtaget sitter bra längre. Och en gång i veckan provar jag mina gamla jeans i förhoppning om att kunna komma i dom igen, men icke... Blir så ledsen och deppad när jag tittar in i min garderob. Bara en massa kläder som sitter dåligt eller inte alls passar... Önskar jag hade råd att köpa en helt ny garderob! Har köpt mycket tunikor och klänningar på sistone, men man vill ju kunna ha jeans eller byxor ibland oxå. Och jag älskar jeans! Ska försöka gå ner några kilon så kanske jag blir lyckligare.;-)

Nu har Lars lyckats borsta tänderna på lilltrollet och hon är tröttare än nånsin. Men nu ska hon isäng! Och sen ska jag isäng för jag e dötrött.... Men först så ska vi väl se nåt meningslöst tv-program på tv...

Imorn kommer mina bästisar Tessan och Linda med sina söner. De låter som dom är tillsammans och de skulle man kunna tro oxå:-D, men så är inte fallet.:-) Dom ska sova över här. Så på dagen får barnen leka av sig och sen på kvällen ska vi se på Melodifestivalen!:-) Om de går vill säga för ikväll har våran boxer/dvd strulat så vi e rädda att de blivit nåt fel på den. Men de e faktiskt inget nytt att elektriska prylar strular här hemma... Fattar inte vad de beror på?! De e nåt fel med våran nya skrivare oxå. För vi köpte såklart en ny för att den gamla strulade... Kan räkna upp hur många prylar som helst som strulat och fortfarande strular här hemma...
Ja ja, de e bara hoppas på att de inte strular imorn så vi kan titta på Mello.

Nu ska jag gosa med min Tjofis, som just nu sitter i mitt knä, innan hon ska sova.
Kram på er alla och trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar