fredag 14 november 2014

Fredag i November/Sagt och gjort

Jojo, jag vet att det var länge sedan jag skrev ett inlägg men ni vet hur livet är. Fullt ös, medvetslös. I alla fall ibland. Och när det inte är fullt ös så försöker vi bara ta det lugnt och inte stressa eller jäkta utan bara leva här och nu och då finns det ibland inte rum för fyndiga blogginlägg.
Men för att kompensera er så kommer här ett fyndigt blogginlägg i alla fall.;-)

Att ha en fyraåring här hemma ger en många goda skratt om dagen. Här kommer ett axplock från sådant han sagt bara denna vecka.

Olle till mig:
"Varsågod lilla mamma."


Jag till Olle när han ska gå ut på gården och leka och vill att han stannar på gården:
"Vad ska du göra nu då?"
Olle:
"Stanna på jultomten."


Olle till pappa när han tyckte att han skojade för mycket:
"Mamma blir arg och slänger ut dig i mörkret."


Som ni märker och kanske vet om ni haft/har en fyraåring så är det en tid av många skratt och många konflikter. Det lilla barnet håller på att bli ett större barn. Det är bara att hänga med i (humör)svängarna.:-)

Nu är det fredagkväll och helgen står för dörren så jag ska släppa ner axlarna och bara sjunka ner i soffan och njuta av några lediga dagar med min familj.
Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar