måndag 29 september 2014

Höstlistan

Jag kan sjunga.
Jag vill sjunga.
Jag borde ta tag i sången och skrivandet. Jag känner ju djupt inom mig att det skulle kunna bli något riktigt bra.
Jag har snart varit föräldraledig färdigt för sista gången.:-(
Jag skulle vilja ta min make och mina barn på en oförglömlig utlandsresa.
Jag gillar att vara hemma och strosa runt i mjukisbyxor och ett par sköna strumpor och inte göra nånting. Dolce far niente = Det underbara i att göra ingenting.
Jag älskar min familj över allt annat. Vi har varandra och det är det viktigaste, det försöker vi pränta in i skallen på barnen.
Jag måste sluta klanka ner på mig själv och min egen förmåga.
Jag behöver ta mig tid att vara kreativ. Men det är inte så lätt när fritiden bjuder på mys i soffan och en bra film.
Jag får lite smått panik över att tänka på min framtid. Vad ska det bli av mig???
Jag har inte tid att vela och vara blyg längre. Livet är för kort för sånt. Varför kan jag inte bara inse det?
Jag kan inte leva mitt liv utan att följa mina drömmar.
Jag vill inte vakna upp en dag och inse att allt är för sent
Jag borde inte äta så mycket sötsaker men jag gör det ändå, rätt så ofta.
Jag gillar inte att stressa.
Jag älskar inte egoistiska människor. Egoism är vår tids största folksjukdom.
Jag måste inte ta allt på så stort allvar. Lagom är bäst.
Jag behöver inte stressa, om jag inte vill.

Listan snodd från allas vår Underbara Clara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar