torsdag 5 mars 2015

Jag ska försöka hålla liv i dig nu din lilla stackare

Märta har fyllt ett år och jul och nyår har bara flugit förbi! Vi är redan inne i början av mars! Snart är det vår igen!:-) Dagarna blir ljusare och jag bara njuter av tiden som är och som komma skall.

Det händer så mycket i Märtas utveckling, ja Olles också.
Strax efter nyår så började hon gå på riktigt. Hon springer fortfarande inte även om det går väldigt snabbt. Hon ser ut lite som Charlie Chaplin när hon struttar fram. Det är faktiskt bara käppen som fattas!;-D
Hon har även börjat prata det där gulliga språket, det med påhittade ord. Snart kommer de påhittade orden bytas ut mot riktiga. Men man hör redan nu hur gulligt hon kommer låta när hon börjar prata på riktigt.

Olles språk har också förändrats. Han låter så lillgammal och rolig ibland. Han härmar vårat språk så nu får man passa sig för vad man säger.

I slutet av maj kommer jag ha en tioåring! Tänk vad stor hon har blivit min lilla Tjofis! Har svårt att fatta att jag har ett så stort barn. Om tio år till är hon tjugo och "vuxen". För mig kommer hon ju alltid vara ett barn. Och själv känner jag mig inte vuxen för fem öre. Jag kommer nog aldrig bli riktigt vuxen. Eller förresten, jag kommer inte tillåta mig själv att bli riktigt vuxen. Det är skillnad på vuxen och vuxen.

Hur som helst så är det svårt att fatta att tiden går så fort. Därav det alldeles försenade inlägget på denna svältfödda stackars blogg. Jag har påbörjat, jag vet inte hur många, inlägg som blivit sparade som enkla små utkast och sedan bortglömda bland vardagens alla måsten. Jag ska försöka hålla liv i dig nu din lilla stackare.

Äntligen fredag imorgon och full fart mot sportlovshelgen! Vi får se vad vi hittar på.
Nu blir det lite Antikrundan innan läggdags.
Tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar