tisdag 13 mars 2012

Trendsättare

Nu är det inte vårt oerhört fina men ack så skitiga vardagsrumsgolv ni ska titta på. Utan skillnaden på färgen på mina sockor.
Igår rensade jag ur garderoben på sånt som jag inte använder. Hittade då 6 stycken utan maka eller make. Sockorna var hela och rena så jag hade inte hjärta att slänga de. Onödigt att slänga några fullt fungerande sockor bara för att de råkar vara i olika färger. Så jag tog mig friheten att agera tvångsgiftesförättare. Jag gifte snabbt ihop de stackars singlarna till sockor. (Alla vet ju att singel-sockor är oerhört olyckliga och deprimerade.)
En svart med en annan urtvättad svart, en grå med en mörkblå och en lila med en blå. Lika färger leka bäst var mitt motto.
Jag har aldrig varit någon trendsättare men man vet ju aldrig...;-)
Men mest av allt så gjorde jag det för sockornas skull. (Och lite för att jag ska ha något att ta på mig på fötterna.) Nu ligger de par och par i min garderob och gosar med varandra och ska leva lyckliga i alla sina dagar.:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar