lördag 19 november 2011

Som en stackars oskyldig vårtgård

Jag blir så otroligt trött på reklamer som redigerar bort naturliga saker! Som t.e.x en reklam där man ser en bebis suga på sin mammas bröst. Men bröstet saknar vårtgård. Varför?!
Om man nu ändå ska gå så långt och visa i reklamen vad den handlar om, varför inte gå hela vägen och visa ett naturligt bröst som det verkligen ser ut?!
Visst, en vårtgård kanske inte är det vackraste men det är ju så vi ser ut!
(Jag ska leta fram bilden från den reklamen så ni förstår vad jag dillar om!:-) )

Så till denna reklambild. Varför väljer man en bild på en barnstjärt tagen från en sådan vinkel där man "tvingats" redigera bort barnets genitalier? Bara så ni vet så ska det i verkligheten vara en snopp eller en snippa där emellan skinkorna på det till synes glädjeskuttande lilla barnet.

Jag förstår att man i en reklam inte kan eller får visa en människas genitalier, men varför i h-vete väljer man då en sådan bild där det är uppenbart att de är bortredigerade?!
Jag blir så upprörd! För det är som om det vore nånting fult som vi måste radera. Nånting som inte passar in i vår förskönade bild av verkligheten. Som en stackars oskyldig vårtgård...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar