måndag 21 november 2011

En kvinnas lott

Först upp, sist i säng. "Det är en kvinnas lott" som min mamma skämtsamt brukar säga.:-)
Jag behövde en kopp te för min hals innan läggdags. (Jag har varit röstlös nu i över en vecka. Den här hostan vill bara inte ge sig!)
Dessutom ville jag känna lugnet och tystnaden, bara elden som sprakar i kaminen. Samtidigt som det är lite deprimerande med de mörka dagarna nu på senhösten så kan jag inte låta bli att tycka att det är så jäkla mysigt!

Var och handlade nu ikväll och hittade julpynt, jul-snö-spray och grönmossa. Det går så fort, snart är advent här och då vill jag vara redo! Hittade världens finaste ljusstake förra veckan också som ska få agera adventsljusstake i år. Den kommer bli perfekt!
Och i somras så plockade vi tallkottar för att julpyssla med.
Ni hör, här är en som är redo!;-)

Skål och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar