torsdag 17 november 2011

Ibland känner man sig så dum som förälder

Tror inte jag har sovit en hel timme i sträck i natt. Jag har hostat mig igenom hela natten. Och när jag var som tröttast vaknade såklart Olle... Och innan jag fattade att han var hungrig...
När han fått sin välling så somnade han iaf vilket Danne också kunde göra.

Ibland känner man sig så dum som förälder som inte fattar. Som igår natt t.e.x.
Olle vaknade och bara grät. Jag stod och buffade honom en stund. Men så fort han kommit till ro och jag var på väg ut genom dörren så började han gråta igen. Jag tog upp honom en stund och vyschade honom tills han blev lugn. Lade honom sedan i sängen men då var det samma visa. Tog upp honom igen. Försökte lägga honom igen. Han började gråta. Igen...
Kände på blöjan och visst var den lite full men inte knökfull. Med kiss alltså.
Trodde jag...

När jag tog av den så hade han ju bajsat! Och bajset hade torkat och satt fast på skinkorna. Inte undra på att han aldrig blev nöjd och inte undra på att han bara grät ännu mer när jag buffade honom i rumpan!
Jag min förkylda idiot kände ju ingen bajslukt eller lukt överhuvudtaget.
Gud vad jag kände mig dum! Ungen var ju alldeles röd i stjärten!

Men med salva i stjärten, en ny blöja och speldosans lugnande melodier så somnade det lilla röd stjärtade trollet om.:-) Och då var kl halv tre... Som tur var fick jag vila på dagen.
Jag är hur som helst så jävla trött på den här hostan! Trots medicin, halstabletter och vatten så fortsätter den bara.
Jag har träningsvärk i magen och revbenen av allt hostande!
Hoppas verkligen på att detta var sista sömnlösa natten med rethostan från helvetet!
Inte bara för min skull utan också för Olles och Dannes skull. De har ju knappt fått sova något heller stackarna...

Nu ska vi äta middag. Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar