tisdag 27 september 2011

Varför gå miste om ett äventyr som är så storskaligt?

Har nyss tittat på Barn till varje pris? på SVT Play. Hur hade det varit om jag varit ofrivilligt barnlös? För mig är barn verkligen meningen med livet och den största källan till lycka.
Det är klart att musiken och sången är meningen med mitt liv också, men efter ÖA's sågning av vår spelning i Kramfors så vette faan om jag har någon större lust att fortsätta sjunga...
Hur som helst, om man skulle ta bort allt det materiella och töntiga recensioner i ÖA så finns ju bara familjen kvar. För mig är det den som betyder mest. Det är därför jag vill ha många barn, och det kanske är därför just jag har lätt för att bli med barn.

Jag kan ändå tänka "varför ska jag ha så lätt för att få barn när det finns de som har det så otroligt svårt att få barn?". "Finns det någon mening med det?".
Det finns förstås inga svar på de frågorna, men jag kan inte låta bli att ställa de.
Nu dröjer det något år tills vi ska pröva lyckan igen. Då får vi se om det blir en till liten krabat. De är ett mirakel, varenda en av de!:-)
Och även om jag respekterar och accepterar att en del människor inte vill ha barn så har jag ändå svårt att förstå deras beslut. Det är klart att man inte ska skaffa barn bara för att alla andra gör det. Men varför gå miste om ett äventyr som är så storskaligt?

Jag hade nog gjort musiken till min bebis ifall jag inte fått barn. Kanske jag hade varit världsberömd och kunnat leva på musiken helt och hållet? Kanske är det detta jag betalar med eftersom jag fått barn? Kanske, kanske inte... Och vem bryr sig i slutänden?
Nu ser ju livet ut så här, på gott och ont. Nu har jag dessa tre underbara busungar i mitt liv och jag skulle inte vilja byta bort de mot allt i världen!
Men samtidigt så kan jag inte låta bli att undra, hur ser kartan över mitt liv ut egentligen och vad har jag egentligen valt bort utan att veta om det?
Vill jag veta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar