fredag 23 september 2011

Wetterstrand VS Sjöberg

Vi har ju bestämt oss för att gifta oss nästa år.:-) Vi vill gärna bli vigda av en god vän till oss. Men tyvärr så hade han inte möjlighet det datumet som vi hade tänkt oss. Snacka om att vara populär! Vi som tyckte att vi var ute i god tid, nästan ett år innan!:-)
Så nu är vi öppna för ett annat datum när han har möjlighet att viga oss.

Ett annat krux är vad vi ska heta i efternamn. Jag vill gärna behålla mitt efternamn som är ett gammalt släktnamn och Danne vill också gärna behålla sitt namn som också är ett gammalt släktnamn. Så vi kommer lösa det på så sätt att vi tar varandras efternamn.
När vi gift oss kommer vi alltså att heta Wetterstrand Sjöberg.
Jag vet, det blir väldigt långt att skriva men vem bryr sig...? Jag får väl öva på någon snygg autograf.;-)

Nu ska jag göra mig snygg för att dra in till stan med syster, Jollan, älsklingen och nyklippta lilltjoppen!:-)
Auf Wiedersehen!

2 kommentarer:

  1. Lysande med kompromissser. Vill nu absolut inte vara nån pessemistkonsult, men jag har hört att det är bara den ena som får byta, alltså att du kan ta Wetterstrand-Sjöberg, men då kan inte Danne byta. Bara ett tips, så att ni kan kolla upp det i tid.... Lycka till med alla förberedelser och även när den stora dagen kommer!!! /Mia

    SvaraRadera
  2. Jag tror faktiskt att det är som Mia skrev. Bara en av er kan ta den andres efternamn. I mitt och Andreas fall så blev det så att han tog mitt namn, men behöll sitt också. Så jag är fortfaramde Katarina Croon och han är Andreas Svensson Croon. Han behöll alltså sitt efternamn som "mellannamn".

    SvaraRadera