onsdag 28 september 2011

Höst

Sitter ute och tittar på när Loa och Lovisa leker. Olle sover i vagnen. Det är soligt och det blåser friska vindar. Nu är det verkligen höst. För bara några veckor sedan, känns det som, så lekte vi ute i gassande sol i endast linne och kortbyxor. Konstigt att tänka att sommaren redan är slut. Men jag tycker hösten är otroligt mysig. Danne är i Sundsvall idag så jag har skickat iväg honom på Ikea för att köpa ljus, för det är något som kommer gå åt nu de närmaste veckorna.:-)
Barnen har beställt våfflor idag. Det var jättelänge sen vi åt det så jag tyckte det lät som en bra idé. Det kurrar i magen bara jag tänker på hur gott det ska bli med våfflor!:-)
Jag brukar göra de på dinkelmjöl men sist jag storhandlade så fanns inget så de får göras på vanligt mjöl istället.
Dags att röra på sig lite. Blir ju kallt av att sitta stilla ju!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar