tisdag 13 september 2011

Min dag

Shit vad tiden bara rusar iväg när man är ensam med tre barn.

Upp och iväg till skola och dagis. Hem. Mata minstingen. Försöka få i sig en bra och nyttig frukost. Kolla mail (jätteviktigt för mig!). Ringa samtal. Underhålla minstingen. Få minsting att somna. Tvätta. Ta hand om disken. Blogga. Och vips så måste jag skynda iväg till dagis och skola för att hämta de stora barnen. Måste väcka minstingen och kommer i samma veva på att jag varken tvättat håret eller sminkat mig. Men vem bryr sig?

Kommer hem. Fixa mellis. Underhålla stora barn + minstingen. Fundera ut middag. Det är då jag kommer på att jag inte handlat... Hittar något i frysen som jag slänger ihop. Ibland jättenyttigt, ibland inte så nyttigt.
Barnvakten kommer (idag iform av min älskade mamma). Jag skyndar iväg till föräldramöte. Trevligt att träffa andra föräldrar men också lite läskigt eftersom jag är lite folkskygg. Svårt att tro eftersom jag älskar att stå på scen inför stora folkmassor.

Föräldramöte slut. Skyndar hem. Tackar mamma med kram och puss. Badar alla barn. Alla barn börjar gråta av trötthet. Jonglerar in alla barn i varsin säng. Trots tidigt i säng så somnar de på tok för sent, förutom minstingen som somnar med vällingflaskan i händerna...
Jag sätter mig astrött med en kopp te och tittar på SVT Play och önskar att jag hade en stor påse godis.
Älsklingen ringer och vi säger hur mycket vi saknar och älskar varandra och surrar ända fram till läggdags. Det är då jag kommer på att jag har glömt tvätten i maskinen. Igen...

Jaa, det är väl typ så min dag kommer se ut idag.:-)
Bäst att gå och slänga in den där förbaskade tvätten så jag har något att glömma bort sen ikväll.;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar