tisdag 13 september 2011

Det blir aldrig som man tänkt sig

Min dag blev NÄSTAN som jag förutspådde. Bara några få ändringar av ödet. Jag hann aldrig slänga in den där tvätten utan gjorde det nyss istället. Det blev inget föräldramöte för mig heller när min mor fick förhinder. Men jag känner mig lite vissen så det gjorde inte så mycket.
Istället gjorde jag goda dinkelpannkakor utan att stressa. Efter maten tittade ungarna på film en stund. Under tiden skulle jag byta blöja på Olle som hade bajsat under måltiden och upptäckte att han hade bajs typ överallt. Det var bara att sätta honom i badkaret och bada honom ensam utan de stora barnen. Tror han tycker det är bäst för då får han plats att plaska hur han vill.;-)

Efter badet klädde jag på honom pyjamas. Sen var det dags för de stora barnen att bada och då ville Olle såklart bada igen och försökte klänga sig över kanten för att komma i. Nää, ser du gosse, det går icke!
När barnen var rena och tänderna var borstade så skickade jag in de på sina rum. Lade Olle i sin säng. Gjorde välling åt honom. Och han somnade mycket riktigt med flaskan i händerna.
Och mycket riktigt; trots att jag lagt de större barnen tidigt så somnade de för bara en stund sedan...

Och mycket riktigt så sitter jag här och önskar att jag hade en stor påse godis.;-) Men jag har iaf lite coca-cola att sörpla i mig. Bättre än inget.;-)
Kontentan av detta är att ingenting blir som man har tänkt sig, ALDRIG. På gott och ont. Men det är nog meningen att ingenting blir som man har tänkt sig. Livet blir liksom lite mer spännande då. Hemligheten är att man ska utgå ifrån det för då blir inget så allvarligt.

Nä, nu sitter jag och slumrar framför skärmen. Sängen kallar.
Natti natti på er alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar