fredag 8 oktober 2010

Min dag

1. Ta in ved.
2. Göra eld i spisen. (Låter som att vi lever på 1800-talet.:-) )
3. Sortera ut leksaker på barnens rum. (Det är inte klokt vad mycket rat man köper till dom!)
4. Städa barnens rum.
5. Duscha.
6. Vila, om det går...
7. Göra mellis till ungarna.
8. Vika tvätt.
9. Tvätta lite till...
10. Dammsuga.
11.Ta hand om disken.
12. Laga mat.

Och nånstans mitt i allt det här ska jag hinna gå på toaletten, ge Olle mat, agera fredsmäklare, barnskötare, barnpsykolog och lektant. Inte undra på att man glömmer bort sig själv...

Men efter middagen ska ungarna till sin pappa. Det blir alltså en barnfri helg. Jaa, nästan... Kaosfri blir den iaf.:-)
I samma veva som jag lämnat ungarna så kommer min älskling hem. Längtar!:-)

1 kommentar:

  1. Din dag ser ut ungefär som min. Jag brukar känna att det saknas ungefär 7 timmar per dygn för att jag ska hinna med.
    Hoppas helgen blev avkopplande för dig!

    SvaraRadera