söndag 12 april 2009

Miljonärer utan att veta om det

Imorse blev jag väckt med frukost på sängen och en sjungande familj. Lovisa började redan nere i trappen och sen sjöng hon en snutt för Loa oxå, hörde jag där jag låg och försökte se sovande ut.:-D

Sen packade vi alla grejer som vi behövde för att göra tårtan och alla grejer vi kunde tänkas behöva under dagen och alla påskägg. Sen slängde vi in barnen och all packning i bussen (som vi lånat från Avis). Jag och barnen tog bussen och hämtade upp Johanna och hennes vovve Charlie och sen Camilla (mammas man Pers dotter). Lars tog en annan bil (oxå från Avis) som skulle lämnas till en kund i Mellansel. Där hämtade vi sen upp Lars och brassade iväg till Solberg.
Man förstår varför det heter just solberg. Solen sken och det var 14 grader varmt ute! På den inglasade altanen var det 29 (!) grader varmt, så vi dukade upp med tårta och bullar och kakor.
Det har som vanligt varit en perfekt födelsedag!;-)

Fick en ny wokpanna, vilket kan behövas eftersom den vi har håller på att gå sönder. Ett presentkort på en inredningsbutik, där jag planerar att köpa en lampa, eller kanske en tavla, eller kanske en hylla, eller kanske.... Ja nåt annat...:-) Fick några Trisslotter, varav en gav en vinst på 25 kr!;-) Och en Keno-rad. Det var ju ikväll och jag har glömt att kolla om jag vunnit. Så vem vet, vi kanske är miljonärer utan att veta om det!;-D
Och av Lars och barnen ska jag få ett akvarium. Vi ska köpa det tillsammans i veckan och lite nya fiskar. Ska bli skoj, har ju väntat på ett riktigt akvarium till våra stackars fiskar så länge nu... Och äntligen ska dom få ett riktigt hem!:-)

Ja, det var väl typ allt, förutom en massa kramar, pussar och kärlek från min älskade familj såklart! Älskar verkligen födelsedagar och julaftnar när vi träffas allihop och myser och skrattar! Jag är verkligen lyckligt lottad som har en mamma och en pappa som, trots att dom är skilda, kan träffas med sina respektive och sina barn.
Ni ska veta att jag älskar er så otroligt, ofantligt, oändligt mycket!:-*

Nu gott folk är det dags för mig att krypa till kojs!
So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar