torsdag 9 april 2009

Livet började för länge sen

Shit vad jag är dålig på att uppdatera nuförtiden känner jag! Fy på mig! Men har som aldrig tid... Herregud, hur skulle det bli om jag hittade ett jobb?! Då skulle jag aldrig kunna göra nånting. Fattar inte hur jag skulle hinna med allt... Så kanske lika bra att man inte har nåt jobb än så länge...;-)

Åh fy vilket väder det är! Visst älskar jag våren men detta slask! Jag hatar det! Nu helt plötsligt så snöar det ute. Men dom snöflingorna blir inte långvariga, dom smälter så fort dom träffar marken. Innan jag for med ungarna till dagis så spöregnade det. Vädergudarna tycks inte kunna bestämma sig...:-)

Hade lyckats skriva fel i papprena på dagis oxå. Hade klottrat dit att ungarna skulle vara lediga idag. Helt fel! Dom ska dit idag och vara lediga hela nästa vecka istället. Vet inte hur jag tänkte där... Fast å andra sidan så vet jag inte hur jag tänker mesta delen av tiden.
Dom får det säkert roligt idag iaf, dom skulle se teater.

Så blir man 29 på lördag oxå... Sen är det bara ett år kvar tills livet börjar tydligen.;-) Ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag att livet började för länge sen.
Visste inte vad jag skulle göra i början av 2003. Var arbetslös och väntade bara på att nåt skulle hända. Började bli lite deprimerad faktiskt. Sen kom det där telefonsamtalet som skulle förändra hela mitt liv. En frågan om jag ville vara med i Melodifestivalen. Sen har det bara rullat på. Träffade Lars i slutet av året. Sen förlovade vi oss i mitten på maj 2004. I slutet av maj flyttade vi till hus. Och i mitten på september samma år väntade vi Lovisa. Även fast det känns så länge sen så har det gått så fort.

Och nu sitter jag här; en snart 30-årig tvåbarnsmorsa med en underbar man, två underbara barn, ett underbart hus, underbara vänner, underbar familj och ett underbart jobb. Det enda som inte är underbart just nu är vädret... Men det dröjer nog inte länge nu tills den underbara sommaren och värmen är här.:-)

Nu vankas det frukost för en hungrig (och, om jag får säga det själv; underbar) tvåbarnsmorsa.;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar