fredag 20 februari 2009

Det är tacken det

Efter ett försök till att göra min Sarek-kollega Stinas berömda rotfruktsmos var jag ganska nöjd med resultatet. Det var gott och smakfullt. Hade varken råd eller ork att göra nåt storslaget så det blev fiskpinnar till. Men det funkade faktiskt bra tillsammans om man skvätte lite pressad citron på.

Men familjen tyckte annorlunda... Lovisas första reaktion var; "Ush, vad äckligt!". Loa tyckte det var så äckligt att han spottade ut det och slängde det på golvet. Han som äter det mesta... Jag tittade på Lars och frågade om han oxå tyckte det var äckligt. Hans svar var: "Fiskpinnarna var ju goda..."
Så gissa om jag är sur nu! Det är tacken det när man anstränger sig till det yttersta för att komma på nån vanlig, ovanlig vardaglig maträtt! Tack ska ni ha! I fortsättningen får ni laga maten själva!

2 kommentarer:

  1. Men stackars fina Jessica! Vad taskiga de är mot dig, mannen och barnen. Om jag var hos dig nu, så lovar jag att jag skulle ätit upp maten med ett leende. Har förstås aldrig smakat rotfruktsmos (hette det så?) men är säker på att det var gott. Om man lägger ner hela sin själ och hela sitt hjärta i att laga middag åt sin familj, då kan det bara bli gott. Jag tycker att du ska lägga dig på soffan i morgon med en bra bok eller en bra film så kan din man och barnen laga en god middag åt DIG. Och det är väl bäst för dem att det blir gott, eller hur? ;-) Du bestämmer naturligtvis vad de ska göra för mat och i detta sammanhanget så tycker jag att de ska få göra rotfruktsmos åt dig. Det kan bli deras straff för att de inte åt upp sin mat.

    Jag hoppas att allt är bra med dig och familjen. Jag har inte hört något ifrån dig på ett tag, så jag ville titta in och höra så allt är bra. Jag är själv väldigt dålig på att skriva i bloggen just nu. Har tappat lusten sedan jag blev anmäld. Hittar inte tillbaks till min skrivarglädje. Det är svårt, för skrivandet har varit så viktigt för mig, speciellt sedan vi förlorade Peter. Det har varit mitt sätt att klara av detta. Får väl se om lusten kommer tillbaka igen. Hoppas det....

    Ha det så bra, vännen.

    Många kramar från

    Carina och barnen

    SvaraRadera
  2. Hej! Allt är bara bra tack.:-)
    Ja visst var dom taskiga mot mig... Men det är lugnt, älskar dom ju iaf.
    Tyvärr kunde jag inte lägga mig på soffan och softa med en bra bok eller en film idag, även om jag gärna hade velat. Lars jobbar dagen hela helgen och då är jag helt ensam med barnen. Inte det lättaste som du säkert förstår. Men det funkar.

    Ha det gott!
    Kram,
    Jessica

    SvaraRadera