lördag 21 februari 2009

Tänk att man kan bli så glad över att barnen äter

Efter gårdagens mat-katastrof så har jag dagen till ära köpt köttsoppa på burk. Perfekt; går fort att tillaga, är gott, man kan inte misslyckas.

Till lunch idag ville Lovisa ha våfflor. Så då gjorde jag det. Och efter att ha förlorat mitt laga-mat-självförtroende igår så kom det tillbaka idag. Barnen älskade nämligen våfflorna. Dom åt två stycken var! Och när det gäller mina barn så är det mycket. Jag har aldrig varit med om att Lovisa slukat en våffla (eller något annat i matväg för den delen) så fort! Jag hann inte ens ta en tugga från min egen våffla förrän hennes talrik var tom och hon höll stolt upp den för att visa. När Loa hade ätit upp sin första våffla gjorde han likadant; höll upp sin tomma talrik över huvudet.:-) Det var härligt att se. Tänk att man kan bli så glad över att barnen äter.

Snart kommer Lars hem. Ska bli skönt att få lite avlastning. Sen är det Mello som gäller. Vi har köpt en massa godis och cola till ikväll. Fast jag och Lovisa har redan tjuvstartat och haft lite mys med godis och film medan Loa sov middag. Alldeles för mycket godis blev det för mig känner jag nu... *Buuurrrp*
Bra med lätt mat då som soppa.;-)

Dags att plocka undan i köket nu.
Ha en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar