fredag 20 februari 2009

Mello på lördag

Har smyglyssnat på helgens schlagerlåtar. Och så här tror jag:

BWO - You're not alone: Sorry, men jag tror inte det kommer gå så bra i årets melodifestival som i föregående års. Detta är ingen schlager, men säkerligen en radiohit.

Sofia - Alla: Bra låt. Hoppas på en riktigt cool show. Blir det det så tror jag låten har stor chans. Tror denna kommer till Andra chansen.

Maja Gullstrand - Här för mig själv: Söt låt, söt tjej. Men tyvärr ingen schlager... Lite Lisa Ekdahl över den och kommer säkert spelas på P4.;-)

Mikael Rickfors - Du vinner över mig: Coolt med en riktig rockgubbe i mello!:-) Bra låt faktiskt. Andra chansen kanske...?

EMD - Baby, goodbye: Kan inte låta bli att bli som en liten fjortis när jag ser dessa killar. Faan vad bra dom är!:-) Lammkött för mamma, hehe!:-D Till Globen med omedelbar verkan!

Molly Sandén - Så vill stjärnorna: Söt tjej! Så duktig! För mig är detta ingen schlager. Den kan ta sig till Andra chansen... Fasen vad svårt! Men den kommer ligga på Svensktoppen i en jädrans massa veckor iaf!:-)

Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - I got U: Back to the nineties, haha!:-) Ingen schlager, men en sommarplåga.

Velvet - The Queen: Bra låt! Radiohit, of course!

Faan vad svårt!
Lyssna själv här!

Efter en stunds fundering...
Dom fem som kommer gå vidare till den andra omgången är:
Sofia, Mikael Rickfors, EMD, Molly Sandén och Velvet.
Mer törs jag inte säga...:-) Det är så jäkla svårt!
Imorn får vi veta!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar