onsdag 18 juni 2008

Det var en gång för länge sedan....

Min mamma kommer ursprungligen ifrån Stockholm men flyttade upp till Norrland som 13-åring. Här fick hon bo hos sin faster och deras familj på en stor gård med många barn. Tydligen så gjorde nuvarande SVT en dokumentär om olika svenska familjer som visades i tv. Och denna stora familj var en av dom familjerna som dom följde i ett antal veckor.
För nästan 10 år sen satt jag, min mamma, min lillebror och min lillasyster och tittade på nån musik-topplista på tv när den här videon dök upp. Vi blev så himla förvånade över att vi kände igen en massa personer. Det visade sig såklart att det var dom vi trodde.
Huvudpersonen i videon (mannen med mörkt hår och liten flint på huvet, nu är han helflintis!:-D) heter Kjell Svensson (var gift med mammas faster) och det här är hans 30-årsfest som bandet Bob Hund använt som sin video till låten "Helgen v. 48". Kan världen bli mindre?!:-) Enjoy!


Annat roligt från Youtube

Äntligen förstår vi vad texten handlar om!:-D


Det här är Lovisas favorit.:-)


Vad varje morsa vill göra ibland när man är trött på sina ungar, men vi har som tur är den där lilla lilla spärren som får oss att tänka om. Kan ändå inte låta bli att tycka att den här lilla filmen är fruktansvärt rolig, samtidigt som den är hemsk. Men alla har vi en sjuk liten humorist inom oss som bara måste få komma ut ibland! Så skäms inte om du tycker att den här filmen är hysteriskt rolig, du vet att du aldrig skulle kunna göra nåt sånt här mot dina barn. Åtminstone hoppas jag det..............???;-)


Och här är man själv på Youtube, coolt!:-) Men fyyyy vad ljudet var dåligt i Globen! Tacka vet jag medverkandet i deltävlingen i Luleå! Och varför gick vi med på att klä oss i pälsklänningarna?! Men vad gör man inte för lite smak av fame?;-)


Och året efter med "Älvorna". Kom ihåg att jag fastnade med klacken i kjolen. Som tur var lossnade den och jag kunde fortsätta dansa. Tänk om jag hade halkat eller ännu värre; tappat kjolen....:-o


Här är vi med i Nyhetsmorgon på TV4 2004. Det finns en liten Lovisa i min mage.:-)


1 kommentar:

  1. Åh, jag hoppas att ni får chansen att vara med i Melodifestivalen igen! :D /Madde

    SvaraRadera