tisdag 26 februari 2008

Hosta och kräk....

De blev inget film tittande i förrgår. Höll på att fixa lite mat till Loa när jag hörde de där välbekanta ljudet... Lovisa hade kräkts... Suck... Jag som hade sett fram emot att få lämna henne på dagis och sen åka hem och äta frukost medan jag tittade på Nyhetsmorgon på tv4. Men icke... Istället fick jag dras med en gnällig unge som bara ville titta på "Hitta Nemo".
Jag och Lars började titta på filmen igår istället. Men samma visa då... De e den förbannade hostan hon har som ställer till de. Igår fick hon ju komma upp en stund eftersom jag var tvungen att ge en skrikande hungrig Loa mat mitt upp i allt ihop. Och hon trodde såklart att hon skulle få komma upp igår oxå. Klipsk unge...;-) Men igår va vi två eftersom Lars inte jobbade och allt gick mycket smidigare. Åh vad sur hon blev när hon inte fick komma upp som hon trodde!:-)
Filmtittandet får vi fortsätta med ikväll igen för vi var alldeles för trötta för att fortsätta se filmen igår.
Idag har hon faktiskt varit på dagis eftersom jag vet att de inte e magsjuka. Hon blir ju ett litet monster när hon måste va hemma. Så hon mår bättre av att gå på dagis även om hon e lite trött.

Nu har Loa vaknat efter sin korta lilla tupplur så nu ska han få gröt i vanlig ordning. Han älskar gröt! Vad glad han kommer bli när han upptäcker att de finns mer än bara gröt.:-) Snart får han ju börja med lite andra smaker.

Lade Lovisa för en timme sen men hon ligger fortfarande och hostar trots att jag gav henne hostmedicin... Jäkla hosta! Måtte den försvinna snart!

Mammalöning idag!:-D Ska åka in en sväng till stan och köpa nya spännen till vantarna. Får se om jag kanske hittar nån body till Loa oxå. Han har vuxit så fruktansvärt att han nästan inte har några bodysar kvar! Han kan t.o.m ha bodysar i strl 74 utan att dom ser alltför stora ut! Han e knappt 5 månader! Lovisa var ett år när hon hade strl 74! Tänk att de kan va sån skillnad från barn till barn. Men jag tor att de har mycket med att göra att han är kille oxå.:-)

Nu hostar Lovisa som aldrig förr. Snart kräks hon väl som vanligt... Stackars barn... Varför kan hon inte bara sluta hosta?! Ska jag behöva ge henne mer hostmedicin?!
Nä dags att ge guldklumpen mat!
Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar