söndag 24 februari 2008

Tandvärk....

Ja visst va de tandvärk alltid... Fick en akut-tid hos tandläkarn i torsdags. Lars lämnade av barnen hos min kompis Marie och brorsan kom och hämtade upp mig och sen bar de iväg i ilfart till Bjästa där min tandläkare bor och verkar. Jag hade två alternativ; rotfyllning eller dra... Gissa vad jag valde...:-) De skulle gå på minst 3600 att rotfylla så jag valde att dra. Blev mycket billigare kan jag säga! Dessutom så satt tanden längst in på höger sida av överkäken. Så jag måste gapa rätt mycket för att de ska synas.:-)
De e sjukt vad dyrt de e att gå till tandläkarn. Fast en sak har jag lärt mig och de e att ju längre man väntar desto dyrare blir de. Har man ont eller om en tand gått sönder ska man gå på en gång! Och inte göra som jag och vänta i ett halvår som jag gjorde en gång...

I fredags va jag på café och fikade med två av mina bästa kompisar. Sååå härligt att komma hemmifrån även om de bara va för en kort stund och även fast jag hade Loa med mig. Och på kvällen va jag på klädparty. Barnkläder denna gång. Mycket snygga. Blev sugen, men höll mig.:-) Vill spara lite pengar till våran lilla semester tripp vi ska göra om två veckor.

Vi ska åka till Stockholm och bo i en lägenhet som man kan hyra genom Lars jobb. Vi har bott där några gånger förr, men de e första gången för Loa. Ska bli så mysigt att få komma iväg hela familjen och bara va tillsammans och göra massa roliga saker.
Och lägenheten e så himla fin! Den ligger bredvid Fäldtöversten vid Karlaplan så man har nära till allt och man behöver aldrig åka in till city. Om man inte vill förstås.;-)
Vi har lite planer på vad vi ska hitta på under vistelsen i Fjållträsk och en av dom e att gå på Naturhistoriska Museét. Lovisa e ju tokig i dinosaurier och där kan hon ju få se några "på riktigt" även om dom dog ut för miljontals år sen.

Fick ett ryck igår. Bestämde mig helt plötsligt bara för att klippa Loa. Hans lugg började bli så lång att den hängde ner i ögonen på honom, stackarn.
Blev riktigt nöjd med min insats för de va inte de lättaste. Han blev som en helt ny grabb, jättefin och skit-tuff! De va han ju innan oxå men han blev så olik sig.:-)

Före..............................Och efter!


Har förresten beställt en skit-tuff body åt honom oxå, med ett jätteroligt tryck. Bodyn är blå/orange och så e de de här trycket i svart.:-D



Nu blir de filmtajm!:-) Ska se Guldkompassen som jag lånat av en kompis.
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar