onsdag 15 januari 2014

Knövlet och jag

Förra veckan hade vi plusgrader och ingen snö alls. Den här veckan har vi några centimeter snö och nästan 20 grader kallt. Det svänger fort i hockey som min man skulle säga.;-)
Men jag har hellre den här kylan och vackra soliga vinterdagar än mörkt, dimmigt och regnigt som vi hade förra veckan.
Men mer snö än så här behöver jag inte. Om Danne är bortrest och jag är ensam med alla kidsen så är en massa snö att skotta det sista jag behöver.

Var förresten med Märtis till BVC igår. Lillbruttan väger snart 5 kg och är 55 cm lång. Alla hennes kläder i strl 56 sitter som korvskinn på henne så hon har fått börja ha sina 62-kläder. Vissa sitter hur bra som helst medan andra fortfarande är för stora. Men jag tror att hon hellre har kläder som sitter lite löst än kläder som hon inte kan röra sig i.

Nu har det älskade lilla knövlet somnat för natten så nu ska jag också lägga huvudet på kudden och titta in i skallen några timmar.
Imorgon/idag kommer de stora kidsen. Längtar så efter de!♡

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar