fredag 2 augusti 2013

Graviditetsdrömmar och treårsdag

Nu var det alldeles för länge sedan jag bloggade. Fy på mig! Eller förresten, inte alls fy på mig. Jag har jobbat och stått i samtidigt som jag tillverkar en bebis i magen. Nu har jag haft semester i snart två veckor så snart börjar kneget igen. Men från och med 1 oktober så går jag hem (för "gott") för att vila upp mig och förbereda mig/oss för det lilla livet som spritter och har sig i min mage.

Just i detta nu så är vi på väg hem från en snabbvisit i Stockholm och Falun.
Idag har vi firat vår treåring (och hans farfar som blev 84).
Har svårt att fatta att det redan gått tre år sedan han kom till världen den där soliga morgonen på Sollefteå BB/Förlossning. Och det märks att vi har en treåring i familjen kan jag säga. Vilket humör! Han vet precis vad han vill!

Talet har han ju varit blygsam med dock. Men precis som den trevliga logoped-kvinnan förutspådde så har orden börjat titta ut genom hans lilla mun. Och för Olle och oss så är det verkligen en omvälvande tid just nu. Orden formligen sprutar ut! Minst två nya ord om dagen. Och vissa ord kan han bara, de bara finns där redo att användas. Som om han lärt sig de för länge sen men inte kunnat uttrycka de. Och nu kommer de bara precis som om det inte vore något konstigt med det.
Det är en härlig tid just nu med tanke på all oro som man har som förälder så fort barnet visar sig vara sen med något.
Nu kan vi bara njuta av äventyret.

Graviditeten går bra. Magen växer så det knakar. Jag har redan gått in i vecka 25!
På tal om det så är det tydligen nu som man drömmer konstiga drömmar.
Härom natten drömde jag att jag hade fyra kattungar i magen. I drömmar så kan man ju vara helt blåst i huvudet och tycka att vad som helst är okej. Och jag, mitt våp, tyckte det var helt okej att få fyra söta små kattungar... Men när jag vaknade tyckte jag inte alls att det var okej och kände mig så ledsen och besviken. Fast då upptäckte jag förstås att jag fortfarande var gravid med en sprattlande liten bebis. En sådan lättnad! Jag tror i alla fall att det är en bebis därinne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar