onsdag 9 maj 2012

Menskoppen del 2


Så där ja! Nu är den beställd! Min egen lilla månkopp.:-) Det kan ta upp till 14 dagar innan den hittar fram
till min brevlåda, men det är det nog värt.
Jag kommer vara helt och hållet öppen med hur jag använder den och vad jag tycker om den. Eftersom jag vill att fler ska börja använda sådana. Tänk er vad smidigt; aldrig mer dyra bindor, tamponger eller trosskydd! Som dessutom torkar ut våra stackars slidor till ihopskrumpna russin. Aldrig mer något blekmedel i närheten av livmodertappen (som är en av orsakerna till livmoderhalscancer)! Aldrig mer slänga något sanitetsskydd och bidra till en sämre miljö. Aldrig mer obalans i underlivet pga en utsugande tampong eller en kliande binda! Aldrig mer ursäkter om att jag inte kan bada för att jag har mens. Och det bästa av allt; aldrig mer läckage på natten!

Hallelujah! Måtte menskoppen vara så bra som jag hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar