fredag 20 april 2012

Menskoppen del 1


För över tre år sen skrev jag det här inlägget om menskoppen. Jag skriver att jag skulle köpa en så fort jag fått pengar. Men som med det mesta så glömdes det bort och annat prioriterades för de pengarna. Allt sedan dess har jag tänkt att jag ska köpa en. Sen har jag glömt bort det och sen blev jag gravid igen och behövde inte tänka på mensskydd under en tid.

Mensen kom tillbaka och jag började åter fundera på att köpa en menskopp. Och jag har velat hit och jag har velat dit.
Men så för en tid sen så hörde jag att allt blekmedel och andra kemikalier som finns i tamponger och bindor kan vara orsaken till att livmoderhalscancer har ökat bland dagens kvinnor. Jag menar, tänk er själva hur nära en tampong sitter livmoderhalsen! Och jag som har tampong mest hela tiden under mensen. Jag ska inte sticka under stolen med att jag börjar bli lite orolig.

Så därför har jag äntligen bestämt mig för att köpa en menskopp!
När jag får pengar vill säga...;-) Men nu ska jag banne mig köpa en! Mark my words! Fortsättning följer!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar