torsdag 8 mars 2012

Nu säger jag upp skiten

Jag vet inte varför men på senaste tiden har jag stört mig så djävulskt på tidningen Mama. Det är inget specifikt. Jag har bara retat mig på allt det perfekta i denna tidning. Alla snygga, kända mammor. Alla snygga, trendiga och dyra kläder. Och dessa snygga, kända mammors perfekta liv. Nog förstår jag att deras liv inte är perfekta, men det är inget det skrivs om i tidningen.
Förlåt om jag säger det men jag tycker allt är så otroligt ytligt!

Men inte när det kommer till reportagen. Eller reportaget rättare sagt. Taget ur verkligheten med en "vanlig, dödlig" mamma i fokus.
Och alltid är det, i varenda nummer "Resa med barn"! Och vart reser man? Jo, till New York eller London eller Paris. Där glöms vi åter bort, vi vanliga, dödliga människor. Vi som inte har så mycket pengar att röra oss med efter att alla räkningar och lån är betalda.

Och så ska allt vara så flashigt! Trender i all ära, jag tar gärna del av vad som är trendigt. Men måste de ha unga tjejer (som inte kommer skaffa barn de närmaste tjugo åren) som modeller med en söt liten baby på armen i den nyaste kollektionen från Filippa K eller Odd Molly eller Prada eller vilka kollektioner de nu väljer att visa. Och när de väl visar budgetvarianter så är kläderna ändå på tok för dyra.

Jag är så trött på att jag blir så negativt påverkad av alla dessa grejer att jag valt att säga upp skiten. Nu kommer jag dessutom att spara 45 kronor i månaden på att jag inte prenumererar.
Jag kommer säkert sakna tidningshelvetet, men då får det väl bli så. Dessutom så hinner jag knappt läsa den nya tidningen förrän nästa dimper ner i brevlådan...
Istället för att sitta och läsa om när den och den kändisen förväntas välsignas med en liten bebis så kommer jag nu ha mer tid för min familj. Eller för att städa. Eller för att blogga. Eller för att bara vara och inte bry mig så mycket om vad som är trendigt och inte.

Mors good bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar