tisdag 10 januari 2012

Ska jag berätta en pinsam grej?

När vi flyttade in i det här huset så trodde vi att vår spis var en helt vanlig spis.
Det är ingen magisk spis även om självaste Ylva Trollstierna (tidigare Trollsveden) har bott här en gång i tiden, ni vet hon sierskan.

För ungefär ett halvår sen, då hade vi bott här i nästan ett och ett halvt år, sa min mamma; "Men ni har ju en kombinerad vanilg ugn och varmluftsugn!"
Vi kollade i instruktionshäftet som tillhörde spisen och mycket riktigt.

Förut avskydde jag vår ugn för jag tyckte den var så seg. Inte så konstigt när jag ställt in fel knappar... Idag använder jag nästan bara varmluftsugnen. Och fort går det.
Nu gräddar den två matpajer till mig och Olle.:-) Se vad fina de är, hoppas de smakar gott också!;-)
Så om ni är i valet och kvalet mellan vanlig- och varmluftsugn så är svaret från mig; varmluftsugn!:-)
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar