måndag 19 december 2011

Fina, konstiga katt

"Klaffs, klaffs, klaffs" låter det under mina skor. Snötäcket som har lagt sig under dagen är tjockt, men det är för varmt på marken för att det ska vara så där härligt pudrigt.
Jag är på väg till affären för att köpa blåbärssoppa till min familj. Bredvid mig skuttar Kurt, vår röda katt. Han skuttar så nära att jag nästan snubblar på honom ibland. Men mestadels går han fot, t.o.m. bättre än vissa hundar.
Det går fort att gå till affären, den ligger bara några hundra meter bort.
När jag kommer fram måste jag mota bort Kurt i dörren. Han vill följa med in, men jag tror inte det skulle ses med blida ögon. Kurt är lydig och väntar utanför.
Jag går min runda inne på affären och plockar ihop det som står på den lilla lappen. När jag kommer ut igen så sitter Kurt och väntar på andra sidan vägen och möter upp mig när jag närmar mig.
- Fina, konstiga katt, vad jag älskar dig! säger jag till honom. Sedan följs vi åt hem.

Kurt som bebis, med trycksvärta på nosen.:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar