måndag 14 november 2011

Han har ju på något vis valt det själv

I lördags hade jag och Lovisa mor-och-dotter-dag tillsammans med min kompis Laila och hennes dotter (och Lovisas kompis) Stina. Först gick vi på restaurang, sen gick vi på stan och efter det gick vi och bowlade. Det var mysigt och välbehövligt! Vi ska se till att göra det oftare.
Igår var jag med Lovisa och Loa på bio. Ännu nästa helg ska jag ha en mor-och-mellanson-dag.:-)
Och hela denna vecka är det ju Olle-tid som gäller. Just nu ligger han i sängen och ska sova middag, även om han just nu ligger och pratar med sina gosedjur.;-)

På tal om Olle så är han ju fri ifrån alla hemska blåsor i och runt munnen nu. Han hade t.o.m på tungan och nere i halsen så det var inte så konstigt att han inte ville äta och bara grät... Stackars unge!
Men nu är han som sagt frisk.
Och allt han gick ner verkar han ha gått upp de senaste två dagarna. Magen som var alldeles platt putar mer än nånsin! Han ser nästan ut som ett Biafra-barn.:-)

Dessutom så har han slutat med tutten! När han var sjuk så ville han inte ha den eftersom det gjorde så ont. Och nu när han är frisk så ratar han den.
Det är både fördelar och nackdelar. Den största fördelen är ju att tänderna inte påverkas. Och nackdelarna är att det är svårare att få honom att komma till ro när han ska sova, när han vaknar mitt i natten eller trösta honom om han har gjort sig illa.
Fast när jag tänker efter så vad spelar det för roll?!
Han lär sig ju att komma till ro när han ska sova och när han vaknar på natten och vi tröstar honom ju om han gjort sig illa!
Nä, lika bra att få det bortgjort! Han har ju på något vis valt det själv.

Annat var det med Lovisa och Loa som slutade med den när de var tre, respektive två och ett halvt år gamla.
Hur gjorde ni med era barn?
Nu har lilltjoppen somnat så nu ska jag passa på att vila jag med. Mår inte vidare bra... Men så länge barnen är friska så är jag glad!:-)
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar