tisdag 29 mars 2011

Räddaren i nöden

Så sover hela huset och här sitter jag och knappar på tangenterna. Som vanligt...;-)

Loa fick feber idag och tungt att andas. Jag ringde Sjukvårdsrådgivningen nu ikväll. Hon jag pratade med lugnade mig och sa att det var vanligt vid förkylning. Loa är ju stor nog att kunna berätta själv om han har svårt att andas. Vi har frågat honom hela dagen, men han har inte klagat.
Så vi pallade upp honom till nästan sittande läge nu när han somnat och sänkte värmen i rummet (innan hade jag tagit på honom pyjamas så han inte kommer frysa).

Mammas lilla, lilla gubbe... Han som annars är så energisk och sprallig har bara varit hälften av sitt vanliga jag. Det är klart att han har busat, men större delen av dagen har han varit trött och gnällig.
Tror det var i förrgår som jag sa "Nu har barnen varit friska så pass länge att det är dags för sjukdom snart". Och så blev det.

Fick äntligen arslet ur vagnen och skulle börja sy barnens gardiner idag. Jag hade mätt och klippt och nålat och skulle just till att börja sy när jag upptäckte att symaskinen är trasig... Jag ringde mamma, och som räddaren i nöden kom hon med sin symaskin till låns.

Jag hann aldrig sy något iaf pga det med Loa. Men imorgon ska jag sy så det ryker!:-) Och barnen ska få nya fina gardiner!:-)
Bäst att sova nu ifall Loa skulle bli sämre. Imorgon ska vi äta glass! Det ska tydligen vara bra att dricka och äta kallt när man har tungt att andas. Tror inte att Loa misstycker.;-)

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar