torsdag 29 juli 2010

Vore jag bebisen så skulle jag nog göra samma sak

4 dagar kvar till BF (beräknad födsel) och ingen bebis... Jag har aldrig varit så nära BF-datumet förut. Lovisa föddes 9 dagar för tidigt och Loa föddes 5 dagar för tidigt (beroende på vilket BF-datum man går efter).

Jag tror ärligt talat att bebisen väntar med att komma ut tills ungarna ska till sin pappa. Dom ska till honom ikväll och stannar där i en vecka. Så jag hoppas verkligen att lill*n tittar ut under den tiden. Annars blir det ännu mer krux med barnpassning.
Men vore jag bebisen så skulle jag nog göra samma sak. "Hmmm, födas till en lite kaosartad familj med två energiska livfulla barn eller en lugn och någorlunda tyst familj med bara två vuxna och två katter...? Hmmm...";-)

Vaknade ännu en morgon med huvudvärk. Ska joina resten av familjen vid frukostbordet nu. Det börjar kurra i magen. Och huvudet skriker efter Alvedon. När vi är lediga så äter vi frukost i minst två timmar och bara sitter och pratar och umgås. Det är mys! Me love it! Och snart har vi en till som sitter med oss och delar med sig av alla fantasier och tankar som rymmer ett barnahuvud. Längtar! Snart har vi vår stora familj.:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar