tisdag 27 juli 2010

Det som händer det händer

Var hos barnmorskan imorse. Blodtryck och kiss såg bra ut. Behövde dock inte kolla nåt blodvärde eftersom det gjordes förra gången. Förra gången skickades det även iväg ett prov på mitt urin för odling för att kolla upp min GBS, som vid förra testet visade negativt. Den var naturligtvis tillbaka... Men jag har bestämt mig för att sluta oroa mig för det! Det som händer det händer och det kan jag inte göra nånting åt.

Däremot blev jag väldigt glad över att bebisens huvud är fixerat. Barnmorskan kunde inte rubba det hur mycket hon än försökte. Kändes mycket tryggt! Skulle vattnet gå så behöver vi alltså inte ta ambulansen, om det inte skulle gå superfort vill säga. Annars rekommenderar dom att man tar ambulans om bebisen inte fixerat sig eftersom huvudet kan klämma åt navelsträngen om vattnet går och den hamnar i vägen. Därför ska man ligga ner och det kan ju bli lite problematiskt och krångligt och lite oskönt i en vanlig bil...
Men nu behöver vi alltså inte tänka på det. Skönt!:-)

Har vilat idag men känner mig ändå jättetrött. Därför ska vi krypa ner i sängen och titta på film.
Barnen kom tillbaka nu ikväll. Känns mysigt att få ha dom i tills på torsdag. Jag har ju typ bestämt att jag ska föda på fredag.;-) Eller i helgen. Senast nästa vecka får lill*n komma ut!

Fick en ny tid hos barnmorskan den 10 augusti, men jag tänker INTE gå dit!:-)
Då måste h*n väl ändå ha tittat ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar