onsdag 23 juni 2010

Jag kommer säkert sluta som fyrabarnsmorsa

Idag är det bara 40 dagar kvar till beräknad förlossning. Shit! Det börjar brännas!:-)
Snart är vi 5 stycken, 3 ibland när Loa och Lovisa är hos sin pappa. Snart har vi alltid minst ett barn i huset. Det kommer aldrig vara helt tyst som det är nu ibland. När dom är borta brukar jag gå in på deras rum och typ säga godnatt fast dom inte där... Jag kanske fortsätter med det men jag kommer ha en bebis att lägga all kärlek på när jag saknar dom som mest.
Det kommer nog kännas konstigt för dom oxå att åka till sin pappa och lämna sitt lilla syskon här. Det kommer nog uppstå frågor om varför bebisen inte åker med till deras pappa, varför bebisen måste vara kvar hos oss men inte dom.
Men barn är så kloka, dom förstår mer än vi tror.
Kanske tycker dom att det är himla skönt att åka till sin pappa så dom slipper den jobbiga lilla bebisen. Det återstår att se.:-)

Jag kommer säkert sluta som fyrabarnsmorsa bara för att vi vill fylla upp tomrummet när Loa och Lovisa inte är hos oss och att vi förmodligen vill ha fler barn.:-) Men jag har alltid velat ha en stor familj. Och vi har ju ett stort hus med massor av plats, så varför inte? Det jobbiga blir alla barnbarn som vi får och måste köpa presenter och dylikt till. Och allt gullande sen... Det kommer ju bli skitjobbigt!;-)

Imorn är det sista dagen på dagis för barnen, sen går dom på sommarlov. Dom längtar!:-) Sen på söndag åker dom till sin pappa. Då kommer dom vara där i en vecka. Jag saknar dom redan...
Men jag ska inte sticka under stolen med att jag behöver vilan när dom inte är hos oss. Och helst nu när allt är så tungt.
När barnen kommer tillbaka går Danne på semester, gissa om han längtar!:-) Förhoppningsvis är sommaren här på riktigt då så vi kan åka och bada och sånt innan bebisen tittar ut. Men det var nån som sa att sommaren inte skulle komma förrän i augusti. Vi får väl se. Mig gör det vilket som, huvudsaken det blir sommar. Idag är den rätt nära, men det är ändå inte bingo. Men underbart med vackert väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar