onsdag 12 maj 2010

Full fart mot helgen

Jäklar vad det rör sig därinne nu! I magen alltså.;-) Det stökas och bökas och knän hit och knän dit. Det gör nästan ont. Och den är farligt nära revbenen nu. Lovisa kunde kicka mig på revbenen så det ömmade och Loa grävde sig ner i bäckenet och fingrade på dom inre organen. Vilka vet jag inte men obehagligt var det! Så den här bebisen är, än så länge, en rätt snäll bebis. Hoppas det fortsätter så...;-)

Har börjat få förvärkar på kvällarna oxå. En del känns rätt rejält. Så nu kommer tankar om förlossningen och hur den kommer att bli. Även fast jag vet att jag inte dör av förlossningsvärkarna och inte kommer ihåg hur ont dom gjorde så känner jag mig ändå liten och lite orolig och lite rädd. Kommer jag att klara av detta en gång till? Kommer allt att gå bra?
I nästa sekund finns det en röst inom mig som säger; "Klart det kommer gå bra! Du är ju gjord för att föda barn, det sa ju t.o.m barnmorskan! Ryck upp dig, det ska bli häftigt! Lika häftigt som dom tidigare gångerna, tro mig!"
Jag får väl lita på det då. Hellre lyssna på den inre starka rösten än den klena, svaga.:-)

Imorn är det helg för hela familjen. Skönt! Synd bara att barnen åker till sin pappa, men dom kommer tillbaka på söndag. Hade varit mysigt att få vara ledig med dom bara... Men nästan lika bra att vi inte har barnen på lördag för då är det Recykling Mums. Och då ska såklart denna tokiga morsa trängas med stormagen och fynda massa kläder. Tror blivande pappan tycker det är kul oxå. Förra gången var han överlycklig när han hittade en massa kläder till sina bonusbarn.:-) Och den här gången blir det nog ännu roligare när han kan fynda kläder till sitt eget lilla knyte. Ska bli kul iaf! Längtar! Finns det nåt bättre än att fynda kläder?!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar