tisdag 27 april 2010

"Du måste ha bälte, annars kan du dö!"

Idag är det precis en månad kvar tills Lovisa fyller fem år. Fattar ni, fem år!!!
För fem år sen var jag höggravid med den där lilla tjejen som jag skjutsade och lämnade på dagis imorse. Hon har blivit så stor och medveten.
När vi satte oss i bilen sa hon; "Mamma du måste ha bälte, annars kan du dö!"

Igår när vi skulle åka till dagis så ville Loa inte sätta sig i sin stol. Då sa jag att alla som åker bil måste sitta fastspända i sin stol annars kommer polisen och tar oss.
När vi kom fram till dagis var det två polisbilar som parkerat vid infarten och det stod poliser vid sidan av vägen.
Lovisa sa lite oroligt till mig; "Kommer polisen ta oss nu...?"
Jag kunde såklart inte hålla mig för skratt men berättade att dom står där för att kolla så att det inte finns dom som kör för fort förbi där. Eftersom det är en skola där det är massor av barn så måste man köra sakta och försiktigt, annars kanske man kör på ett litet barn.
Då sa hon bestämt; "Mamma, när jag blir stor så ska jag köra sakta."
Min kloka lilla, stora tjej!:-) Du är så härlig och jag älskar dig sååå!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar