onsdag 7 april 2010

Löjliga regler

Sista dagen med barnen innan Lars tar över dom för helgen... Tänk ibland längtar jag tills dom ska dit och ibland önskar jag att dom kunde stanna här för alltid. Men ibland är det ju jobbigt, det är inget man kan sticka under stolen med. Och i nästa sekund är det underbart, för att sen gå över i total kaos. Föräldraskap heter det.;-)
Men just nu är mina barn underbara och jag älskar dom över allt annat, även fast Lovisa alldeles nyss gled nerför trappen och höll i sig i ledstången trots att hon inte får.:-)

Ibland undrar jag om vi ska ha såna löjliga regler överhuvudtaget... Lossnar ledstången så kommer hon garanterat att ramla och slå sig, men å andra sidan är det inte säkert att den lossnar. Alla gjorde vi saker vi inte fick gång på gång när vi var små. Och hon kommer ändå aldrig att lära sig, hon kommer glida nerför trappen och hålla i sig i ledstången tills hon inte längre kan elller växer ifrån det. Tills dess får vi hoppas att ledstången håller...;-)

Nu har gosfian bajsat oxå! Dags att torka röv!:-D

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar