söndag 4 januari 2009

Vårt 2008

Här nedan följer några små filmer och bilder från vårt gångna år.


9 januari Här var Loa bara en liten bebis. Jag förundras över vad liten han är. Nu är han ju så stor mot vad han var då. Vad mycket det är som händer under ett barns första år!



28 februari Lovisa och Stina på den nästan igensnöade skotern.:-)


















22 mars Min pappa och hans fru Tsveta var på besök med min lillasyster Anna-Maria. Hon har såklart också vuxit under året eftersom hon bara är 2,5 månader äldre än Loa.



2 april En liten tur med våran nya skoter innan snön försvann. Lovisa tyckte det var så kul att hon vägrade gå in.:-)



13 maj Loa hade nyss lärt sig krypa, eller ja, ta sig framåt iaf...:-) Och fort gick det!


1 juni Den 1 juni var en riktigt varm sommardag. Vi tog med barnen och pick och pack och åkte till Linda och hennes familj och grillade och hade trevligt. Åh så god mat vi åt! Och vad varmt det var! Det är väldigt ovanligt att det är högsommarvärme den 1 juni här uppe. Barnen lekte och plötsligt kom dom springande och såg ut så här. Superglada och fulla av bus OCH fulla av lera!!!





12 och 13 juli Vi stannade över på Sommargården i Vilhelmina för att få träffa några bekanta. Vi hade supermysigt. Och eftersom det inte var fler som sov över där så var vi alldeles ensamma och hade hela det stora huset för oss själva. Den första bilden föreställer Lovisa med en glass i högsta hugg.:-) Tycker att den blev så häftig med himlen i bakgrunden. Den andra bilden visar glasverandan där vi satt och åt. Den tredje bilden är på Loa. Den är så mysig eftersom han ser så fridfull ut när han sover, och i "bebis-ställning".;-)





30 augusti Här har Lovisa fått tag på min kamera och försökt att ta kort på sig själv. Men eftersom kameran varit inställd på filmläge så har hon istället filmat sig själv. Lite roligt att se så här i efterhand. (Ibland brukar jag nästan lämna kameran framme med flit för att hon ska få tag i den och spela in några roliga filmer som vi kan skratta åt när vi upptäcker dom!:-D) Senast idag upptäckte jag några kort hon tog på julafton på vår fina ljusstake...:-)




8, 20 och 24 september Första bilden: Tjejkväll med favvobrudarna med rejäla Irish Coffees.:-) Andra bilden: Gosungarna mina som dansar i soffan i bara blöjorna.:-) Tredje bilden: Fick ett brev från Svenska Kyrkan där det stod "Till dig som nyss har blivit förälder". Jag menar... Hallå! "Nyss"?!?!?! Lovisa var över tre år och Loa skulle fylla ett år veckan därpå. Jäklar vad dom hänger med!:-D






23 oktober Loa är så himla söt när han dansar!:-)



1 november Sarek spelade i Ånge. Vi hade superkul!
Hade med mig Loa som tyckte det var sååå kul att följa med mamma.:-)





5 och 7 december Tog några kort på Lovisa och bad henne att skratta. Tyckte hon va så rolig så jag var tvungen att filma henne när hon "skrattade". Lovisa i sitt esse!:-) Bilden: Tyckte det blev så märkligt tyst i vardagsrummet en dag. När jag kom in dit hade båda barnen somnat i soffan! I varsin ände, sååå sött!!!:-)














Det här var vårt 2008. Förhoppningsvis blir även detta år proppat med roliga småfilmer och fina bilder. Det är alltid härligt att titta tillbaka på året som gått och längta till sommaren nu när det i skrivande stund är 18 minus grader ute. Burrrrr!!!

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar