måndag 5 januari 2009

The last day of the pacifier-monkey

Kommer ni ihåg tutte-apan? Har skrivit om den förut här på bloggen. Men om du vill uppdateras kan du klicka här.

Hur som helst så hade den fram till idag varit borta några dagar. Så pass länge att Lovisa slutat tjata om den och accepterat att den var borta. Men idag när jag dammsugade så hittade jag den under bäddsoffan i vardagsrummet.
När jag tittade lite närmare på den så såg jag att det blivit små, små hål i silikonet. Inte alls bra. Och den var så gammal och utsliten, apan syntes knappt... Så jag slängde den. Utan Lovisas vetskap såklart. Men nu är den borta föralltid. Och jag och Lovisa har pratat och pratat och kommit överens om att när hon fyller fyra år (som är om si och så många månader) så ska hon sluta med dom två tuttar hon har kvar. Jag kommer fortsätta att prata med henne om att tuttarna måste åka till tutt-himlen för dom är gamla nu. Plus att hon ska få nåt väldigt fint i present när hon fyller år.;-)

Vi får väl se hur det går...:-)
Nu är iaf tutte-apan i tutthimlen. Gissa om jag är nöjd!:-D Aldrig mer tjat om den!
Nu återstår bara tutte-gul och tutte-grön som hon så fint kallar dom.....
Nedräkningen har börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar