måndag 25 augusti 2008

Det är rart med barn.....

Lars pappa, Rolf, var här idag och hälsade på. Han brukar beställa grejor från Yves Rocher (eller Yviga Roffes som Lars brukar säga.:-D) och ibland får han gratis hudvårdsprodukter, smycken och dylikt. Men eftersom dom är tänkta för kvinnor så brukar jag och Lovisa få dom. Den här gången blev det en dagkräm (tack, det behövde jag!), två små parfym flaskor, badsalt med lavendel och ett halsband till Lovisa. Råkade lämna allt framme på bänken i köket. Lars satt uppe vid datorn och jag sminkade mig inne i badrummet. När jag väl kom ut hade Lovisa fått tag på den ena parfymen och såklart fått upp den... Förstår ni vad gott det luktar överallt!:-) Och inte minst hon själv!;-)

Imorn är det dagistajm igen för Lovisa. Hon började förra veckan och den här veckan fortsätter inskolningen. Det har gått så himla bra på det nya dagiset, hoppas det fortsätter så... Trodde inte hon skulle trivas så bra och aklimatisera sig så fort! Och det otroliga är att hon redan, efter bara två dagisdagar, redan äter mycket bättre. Men det kommer väl och går det oxå, som allt annat. Hoppas det håller i sig nu ett tag så hon får liiite hull på kroppen innan vintern kommer. Herregud, ungen äter mindre än sin lillebror! Jaja, jag brukar säga till Lars att "det finns inga barn i Sverige som svälter", så jag får väl säga det till mig själv oxå...;-)

Nyss lade jag en trött liten Loa (Lars lade Lovisa och hon sover förhoppningsvis redan). Hoppas han sover hela natten nu och inte vaknar om en timme som han brukar göra ibland. Han behöver ju sin sömn. Och det blir ju troligtvis dagis för honom oxå snart när jag hittar ett jobb, om en si så där tio år ungefär...;-) Fast jag har hittat ett men nu gäller det bara att få det... Ska skriva ett CV så fort som möjligt och skicka in. Har inte haft tid idag och nu är jag så trött och stel i kroppen så jag orkar bara blogga.;-)

Skulle vara så himla bra och kul om jag fick det! Fast jag blir glad för i stort sett vilket jobb som helst. Och rullar det igång med Sarek igen nu så har jag ju jobb där oxå. Härligt isf. Hoppas hoppas... Behöver verkligen pengar nu och längtar faktiskt efter att stå på scen. Även om det var så länge sen att jag glömt bort hur det känns...
Och nästa vecka ska vi (Sarek) vara med i Nyhetsmorgon! Undrar hur det ska gå?! Fast jag brukar hänga av mig nerverna vid såna tillfällen och låtsas att jag är ett proffs som vet precis vad jag gör. Och som tur är så har man ju dom andra i bandet.

Nu har Lars duschat klart så nu ska vi glo på film innan vi däckar i soffan.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar