fredag 8 augusti 2008

080808

Det blir aldrig som man tänkt sig... Idag hade jag bara tänkt att vara hemma och ta hand om tvätten och andra saker som behövs göras här hemma. Men så ringde min brorsa och frågade om jag hade glömt att vi hade bestämt att vi skulle komma och hälsa på dom idag. Klart jag hade glömt det...:-)
Vad hade han väntat sig egentligen?! Herregud jag har ju fött och ammat två barn! Hur många hjärnceller har inte jag förlorat?!?! Mina hjärnceller har inte kafferast, dom har flyttat nästan allihop! Dom tyckte det var bättre med ett bekymmersfritt liv i mina barns hjärnor så dom rann ut med bröstmjölken. Resten av dom har gått in i väggen av allt grubblande som jag utsätter dom för, så dom har sjukskrivit sig. Ibland känns det som att det bara finns en liten stackars hjärncell kvar därinne... Och ibland blir den så utmattad att den måste gå hem och vila. Det är då jag hör suset därinne mellan mina öron... Det är då allt står still... Och precis så var det idag.
Men eftersom Johan påminde mig så kom jag ihåg och hjärncellen oxå.
Så det var bara att packa in ungarna i bilen och åka. Men det blev trevligt som vanligt!:-)
Sen åkte vi hem till oss allihop och käkade middag. Mycket mer hann vi inte med. Kvällen har gått fort som vanligt. Helt plötsligt var klockan 20:30 och Lovisa var fortfarande vaken.
Loa har varit gnällig och konstig hela dagen. Han hade 39,6 i feber inatt. Kan vara tänder eller nåt. Han brukar aldrig ha feber. Kan inte ens komma ihåg att han har haft det. Hur som helst så fick han en Alvedon och somnade om och vaknade inte förrän 10:30!
Han har sovit dåligt idag så han fick lägga sig strax efter Lovisa.

Så nu sover barnen och Lars jobbar natt. Vilket betyder att jag är ensam. Vad göra...? Finns massa tvätt i tvättstugan som jag borde ta hand om. Fast det är svårt att hänga in allt i garderoberna när barnen sover... Och vem orkar egentligen?
Nä, det blir nog att jag sätter mig framför tv:n och glor på film och käkar lite godis tills det blir alldeles för sent och när jag väl går och lägger mig så vaknar nåt av barnen och jag får på tok för lite sömn. Som vanligt...;-)
Men imorn är det lördag - igen! (Veckorna går äckligt fort!) Och då får man äntligen stilla tjatet med att proppa Tjofisan full med godis så hon nästan storknar! Plus att man får äta själv! Öppet inför barnen t.o.m!!!:-D Och Coca-Cola får man dricka i mängder! Det är härligt med lördagar!
Men fredagkvällar är oxå ganska mysiga, fast det hade varit mysigare ifall Lars varit ledig...
Men man får väl göra det bästa av det man får!:-)

God natt på er!
/Jag och min hjärncell



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar