torsdag 5 juni 2008

Herregud vilken värme!!!

Sån här värme är vi norrlänningar inte vana vid. Visst var det varmt förra sommaren oxå men inte så här tidigt på sommaren. Eller var det det?! När skolorna slutar brukar det ju vara kyligt, ja i alla fall så pass kallt att man behöver jacka. Så var det i alla fall på min tid.:-) Men det var då det. Var det bättre förr? Nej inte enligt mig. Jag sitter hellre och svettas och klagar över värmen och förundras över vad fort det har gått än sitter och huttrar med jackan på och undrar när sommaren kommer.;-)

Imorgon är det dags! Då åker en liten kvinna med en ganska stor röst (dvs jag) till Stockholm för att se en annan liten kvinna med en väldans stor röst.:-) Det är såklart Celine Dion jag pratar om!:-D Jag och mamma åker imorgonbitti. Konserten är på lördag men innan dess så ska vi väl hinna med både en finare middag på nån nice restaurang på fredag kväll och lite shopping i city på lördag under dan. Det ska bli sååå mysigt! Både att få komma hemifrån några dagar (även om jag kommer sakna familjen sjukt mycket!!!) och att få umgås med mamma! Jaa jag är en riktig mamma-gris! Vet inte vad jag gjorde utan min mamma! Tack för att du finns och tack för denna fina julklapp som jag/vi längtat efter så länge!!

"Ä'nte typiskt?!" Lagom till att jag åker bort över helgen har (såklart!) Lovisa fått feber.... Så länge hon har alvedon i kroppen så är hon sitt gamla vanliga trotsiga lilla jag. Men det kan inte vara lätt att ha 39,7 i feber när det är nästan lika varmt ute...
På tal om värmen igen så ska ju jag sitta på en buss större delen av dagen imorn. Hoppas för guds skull att den bussen inte har nåt fel på ac:n, utan att den funkar prima!

Nu ska vi göra tacos!:-P Skriver recension av konserten och shoppingen m.m. efter helgen!:-)
Tjolahopp! *gör en klackspark* :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar