lördag 22 mars 2008

Stockholmsresan

På väg!

Lovisa blir sur när jag tar fram kameran och försöker att inte vara med på bild.:-)

Stopp i Tönnebro. Lovisa får leka av sig medan Loa käkar välling.

Äntligen framme! Lite lek innan läggdags. Lars och Lovisa har byggt en koja.


Naturhistoriska Muséet

"Väck mig inte! Jag har sovit i 100 miljoner år." stod det på en skylt.:-D Den va så söt! Den andades och rörde sig.

Lovisa tyckte till en början att alla dinosaurier var läskiga men efter en stund blev hon modigare...

...och tordes klappa den lilla elefanten. Hon tyckte dock att det stora mammutskelettet var lite läskigt.

Sen tordes hon t.o.m. sitta på vildsvinet.

Men jättegrodan klappade hon bara en gång sen var den oxå läskig.:-)

Enligt Lovisa var detta pappa, mamma och hon själv. "Var är Loa då?" frågade jag och då såg hon lite fundersam ut men sa inget mer.:-) Men visst är jag snygg!!:-D

Tekinska Muséet

Lovisa Fuglesang out in space.:-D

Skansen

Alla napparna var spännande att titta på. Och det var ju det enda eftersom Lill-Skansen var stängd för säsongen...

Det var roligt att jaga hönsen.

Sälarna ville hälsa på oss.
Hästen var absolut bäst tyckte Lovisa.

Den här filmen föreställer en utter som kliar sig eller nåt. Den höll på hur länge som helst! Och vem vet hur länge den hade hållit på innan vi kom dit för att titta på den och hur länge den fortsatte att klia sig efter att vi gått därifrån....:-)


Skansen Akvariet

Loa ville inte missa Skansen Akvariet och vaknade precis när vi klivit innanför dörrarna.

Dom här killarna/tjejerna var ganska läskiga...

Vi hittade Doris, men vi kunde inte hitta Nemo....

Råttorna var söta tyckte jag och Lovisa, men det var vi ensamma om.

På väg ut från akvariet hittade vi Nemo på en affisch!

Lördag kväll

Kvällen innan vi åkte hem var vi och hälsade på hos familjen Westin och åt jordgubbar och frukt som vi doppade i smält choklad. Sååå gott, men kladdigt värre!:-)
Hemma igen!

Nu har vår familj utökats med två guldfiskar. Den gula heter Doris och den orangea heter Nemo. Det var Lovisa som döpte dom till det. Varför är jag inte förvånad...:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar