tisdag 8 januari 2008

Vardag och bajsblöjor

Även om jag älskar julen så kan jag inte låta bli att tycka att de e skönt att vardagen e tillbaka. Lämnade Lovisa på dagis för en timme sen ungefär efter att ha blivit kraftigt försenade pga att Lovisa några minuter innan vi skulle åka kom fram till mig och sa: "Mamma, jag har bajsat!"
Och när Lovisa har bajsat vet man att de inte är lite... Herregud! Människan måste ju minska 2 kilo i vikt varje gång hon bajsar! Fattar inte hur de kan komma ut så mycket när de inte ens går in hälften! De övergår mitt förstånd!

Och Loa den lilla spjuvern han bara sover.:-) En lugnare och lättsammare unge får man leta efter! Fast då har jag ju en av varje. Lovisa; ett spralligt energiknippe, och Loa; lugn och lättsam. Hoppas de håller i sig...;-)

Nu har jag strax fått i mig frukosten, sen ska jag krypa ner i sängen och vila lite. Är grymt trött! Förhoppningsvis vill Loa sova lite till han oxå. Sen (om vi orkar) ska vi åka till jobbet och hälsa på mamma/mormor. Igår va första gången på månader som jag längtade tillbaka till jobbet. Den längtan är borta just nu, men den lär väl dyka upp lite då och då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar