tisdag 21 augusti 2007

Cravings

De e alltid party i magen vid 22-23 tiden på dygnet. Alltså ingen idé att gå å lägga sig. Eller e de kanske en ursäkt att vara vaken en stund till?:-) Nattuggla som man är...

Har fram tills nu påstått att jag inte har några cravings den här graviditeten. Men nu måste jag erkänna att så är inte fallet... Har faktiskt ganska många om jag ska vara ärlig. Här e några:
1. Nutella. Så djuriskt gott! Köper alltid 3-4 stycken när jag hyr film på Hemmakväll.
2. Chokladbollar. Lovisa e lika tokig i dom som jag själv.
3. Pop-corn. Ikväll åt jag en hel påse SJÄLV! Fy skäms på mig!

Ja ja, bebben verkar ju må bra iaf och de e ju huvudsaken. Resten får jag fixa sen när den kommit ut. Långpromenader med Laila måste ju göra susen.:-) Och så får jag hålla mig borta från de som finns på bilderna... Fast Nutellan vette tusan om jag ger upp... Dom e ju sååå goda!
Va hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut, kiss och blod va ok. Sf-måttet låg på 31. Jag ligger alltså mitt på linjen! Jag är normal!:-D Förra gången va jag ju så liten så vi fick göra ett extra ultraljud för att se att allt va bra. Så jag hoppas på en 3 kilos bebis. Vet inte varför, de va ju inget fel på Lovisa, förutom att hon va liten och hade lite svårt att hålla värmen och hade blåsljud. Har bara fått för mig att vi går i mål om ungen väger runt 3 kilo. Jättelöjligt!:-)

Hjärtljuden låg på 152. Allt e tvärtom denna gång! Ingen rand på magen, behöver inte ta några extra järntabletter förutom dom jag redan tar (förra gången fick jag ta de dubbla). Jag har bättre hy än vad jag haft på länge. Och jag har inte alls lika ont i kroppen som jag hade förra gången.
Eftersom allt förra gången tydde på att de va en pojke och de visade sig va en flicka så borde de ju va tvärtom denna gång. Eller kanske ungen vill att jag ska tro de... Klurigt...:-)
Ja ja, huvudsaken e att han/hon e frisk och klarar sig från bakterierna som orsakas av urinvägsinfektionen jag dras med.
Känner inte av de för fem öre, men de finns risk att barnet blir sjukt när de föds. Därför måste jag få antibiotika vid förlossningen, då ska barnet vara skyddat.

Nä nu börjar de bli sent och jag ska upp och lämna Tjofisan på dagis imorn, sen ska jag jobba på eftermiddan. Troligtvis sista gången. Sen ska jag bara slappa och ta de lugnt innan de stora Marathon-loppet.:-)

God natt hund och katt,
sov gott stort som smått!:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar