torsdag 8 maj 2014

Tempus

Ooops! Jag glömde visst att "logga ut" min son på förskolan i tisdags. Det hade faktiskt sett ännu roligare ut om jag glömt kvar honom under natten.;-) Och vad händer nu? Blir det böter, som när man glömt bort att parkeringen på bilen gått ut?;-)

Tycker det är lite roligt det här med Tempus. Härom veckan när Olle var ledig fick jag en bekräftelse på mobilen om att han hade blivit inloggad. Var tvungen att kolla en extra gång att han verkligen var hemma. Han kunde ju ha gått till förskolan helt själv utan att jag märkt det och loggat in sig själv.;-)
Just när jag tänkte ringa förskolan och säga att det var något som blivit galet med det nya systemet så fick jag en bekräftelse på mobilen om att han hade blivit utloggad. Det var säkert något annat barn som tryckt på lite för många knappar. Eller en förälder som sovit för lite och var lite osäker och förvirrad över vad hens barn hette.

Teorierna är många och min fantasi skenar iväg men jag kan inte låta bli att se det komiska i allt detta.:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar