fredag 4 april 2014

Nackdelen med ljuset

Det verkar som om förkylningsbacillerna vill skynda sig på att hinna slå läger i våra kroppar innan våren är här på riktigt för nu är vi förkylda allihopa igen. Märta är den som snorar mest och Danne har näst intill tappat rösten.

Men det är så härligt med ljuset ute som söker sig in genom våra fönster och väcker upp det som sovit. Det väcker oss också. Eller rättare sagt Olle. Han har nya rutiner nu. Han vaknar 05:30-06:00 varje morgon. Helgerna är inget undantag. Så när han vaknade 06:20 imorse så såg jag det lite som sovmorgon.;-)
Det finns ju ingen bättre väckarklocka än barnen, man kan inte ligga och snooza direkt. Ibland lyckas jag men oftast är det lika bra att kliva upp. Fånga dagen liksom.:-) Och med soliga vackra morgnar så är det inte så svårt. Kroppen vill bara suga i sig energin.

På tal om det så ska jag ta och suga i mig lite te och äta en macka. Jag hoppas kunna dammsuga idag också som jag har tänkt göra den senaste veckan men det har liksom inte blivit av. Det är alltid något som kommer emellan. Är det inte en gullig bebisnacke jag måste pussa på så är det en treåring som vill spela fotboll. Jag kan inte säga nej.
Nackdelen med ljuset är all smuts och damm som plötsligt syns. Det liksom kryper fram ur vrårna på våren och solar sig i ljuset. Det är därför vi får städmani de flesta av oss. Men den verkar inte infinna sig riktigt lika mycket hos mig detta år. Det kan bero på den där förbaskat gulliga bebisnacken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar